Ozon Tedavisi

İçindekiler

Ozon tedavisi, ozon gazı kullanan tıbbi uygulamaları ifade eder. 19. yüzyılın ortalarında keşfedilen ozon gazı (O3), üç oksijen atomundan oluşan renksiz ve kokusuz bir gazdır. Üst atmosferde, bir ozon gazı tabakası dünyayı güneşin UV ışınlarından korur. Medikal Ozon ise yüzde 5 ozon ve yüzde 95 saf oksijen karışımından oluşmaktadır. Klinik kullanım için kullanılan oksijen, kesin terapötik dozlarda uygulanan ve asla inhalasyon yoluyla uygulanmayan tıbbi bir derecedir.

Damar Yolu Tedavileri Dr. Banu Çaycı

Medikal Ozonun Kullanıldığı Tıbbi Durumlar ve Hastalıklar

• Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,

• Damar dolaşım bozukluklarının giderilmesi

• Romatizmal hastalıklar ve fibromiyaljinin kontrolü

• Bel ve boyun fıtıklarında ağrının azaltılması,

• Diyabet ve diyabete bağlı gelişen komplikasyonlardan özellikle ayak yaralarının tedavisi,

• İnsülin direnci, metabolik sendromun ve yağlı karaciğerin tedavi edilmesi,

• Yara ve yanık tedavileri,

• Genel anlamda inflamatuar barsak hastalıkları olarak ifade edebileceğimiz kolitin tedavisi,

• Kronik yorgunluk sendromu,

• Baş ağrıları, migren,

• Alerjiler

• Akut viral hepatitler ve herpes (uçuk) tedavisi

• Tekrarlayan vajinal mantar

• Kanserde destek tedavi,

• Ciltte yaşlanmanın geciktirilmesi,

• Sağlıklı yaşlanmanın sağlanması için uygulanabilir.

Ozon Tedavisi Uygulanma Yöntemleri

1-Major Ozon Uygulaması

Damardan alınan 100 ml kan uygun şartlarda ozonlanarak tekrar aynı kişiye geri verilir. Hafta da 2-3 kez , 10-12 seans uygulanır. Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.

2-Minör Ozon Uygulaması :

Kişiden alınan 2-5 cc kanın, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmesidir.

Ozon Tedavisi Dr. Banu Çaycı

3 – Torbalama:

El ve ayaklar özel bir torba içine yerleştirilir ve nemlendirilerek cildin ozonu emmesi sağlanır. Bu yöntem, diyabet kaynaklı ayak yaralarının tedavisinde önerilmektedir.

4 – Vücut Boşluklarına Ozon Gazı Verilmesi:

Rektal, vajinal ozon verilmesidir. Makattan ozon gazının verilmesi, ülseratif kolitCrohn hastalığı gibi iltihabi bağırsak hastalıkları adı verilen bir hastalık grubunda ve özellikle kabızlıkta uygulanmaktadır.

5 – Eklem İçine Ozon Gazı Verilmesi:

Uzman doktor tarafından, ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda eklem içine ozon gazını çok yavaş bir şekilde uygulanmaktadır.

Ozon Tedavinin Yan Etkisi Var Mıdır?

Ozon gazı solunduğunda toksiktir, göz ve hava yollarını tahriş edebilir. Ancak deneyimli ve eğitimli bir ekiple yapılan uygulamalarda herhangi bir yan etkisi gözlenmemiştir.

Ozon Tedavisi Uygulamasının Zararlı Olduğu Bir Hastalık Var Mı?

Favizm hastalığında (glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzimi eksikliği) bu tedavinin uygulaması önerilmemektedir.

Ozon Tedavisi Ne İşe Yarar?

Ozon tedavisi, vücudumuzun toksik metallerden kurtulmasına da yardımcı olabilir. Kanserle savaşan bileşiklerin üretimini arttırır ve bağışıklık sisteminin kronik enfeksiyon ve kanser tarafından baskılanan çeşitli kısımlarını güçlendirir. Ayrıca meme, akciğer ve rahimdeki kanser hücrelerinin büyümesini yüzde 40-90 oranında durdurmaya yardımcı olur.

Banu Çaycı İle Ozon Tedavisi

Ozon Tedavisi Faydaları?

Ozon Tedavisi; kronik enfeksiyonlar, romatoid artrit, kanser, ülseratif kolit, lupus gibi daha birçok hastalığın tedavisinde kullanılmıştır. I. Dünya Savaşı sırasında doktorlar, anti-inflamatuar ve antibakteriyel özellikleri nedeniyle yaralara topikal olarak bu tedaviyi uygulamışlardır ve diş hekimliğinde sprey veya kompres olarak uygulanmak üzere içme suyu ozon ile dezenfekte edilmiştir. Ozon soluduğumuz havayı arındırırken aynı zamanda bakteri, mantar, parazit, küf, maya ve virüsü seçici olarak bağlayıp yok ederek vücudumuz için detokslayıcı görevi görür.

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Aşağıdaki tedavileri desteklemektedir:

• Artrit Tedavisi

• HIV ve SARS gibi Viral Hastalıklarla Mücadele

• Yaraları Dezenfekte Etmek

• Bağışıklık Sistemini Aktive Etmek

• İskemik Kalp Hastalığının Tedavisi

• Makula Dejenerasyonunu Tedavi Etmek

• Kanser Tedavisi

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır? Nasıl Uygulanır?

Uygulama şekline göre farklı yöntemlerle yapılmaktadır. IV Ozon Tedavisinde 100 cc kan alınıp ozonlandıktan sonra kişiye aynı damar yolu ile tekrardan geri verilmektedir. Serum Fizyolojik Ozonlama Yöntemi ise, ozonlanan serumun kişiye damar yolu ile verilmesidir.

Ozon Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Seans sayısı, kişinin antioksidan aktivitesi ve serbest radikal hasarına bağlı olarak değişkendir. Genellikle antiaging uygulamalarda haftada 1-2 kez 10 seanslık kürler önerilmektedir. Bu hastalarda ayda 1 hatırlatma dozları yapılabilmektedir. Enfeksiyon geçirmiş kişilerde ve ağrılı hastalıkları olanlarda haftada birden fazla, hatta aynı gün içerisinde 1-2 seans şeklinde tekrarlanabilir. Tedavi protokolü kişinin sağlık durumuyla doğrudan ilişkilidir ve tedavi planlaması doktor tarafından düzenlenir.

Ozon Tedavisi Güvenli Mi?

Tedavi doğru yapıldığında güvenlidir. Tedavi etkilerinin minimal yan etkilerle güvenli olduğu kanıtlanarak yüzyıllardır yoğun bir şekilde kullanılmış ve incelenmiştir. Doktorun gözetimi altında, sadece çeşitli durumları önlemeye ve tedavi etmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda genel sağlığınıza güçlü bir destek olmaktadır.

Ozon Tedavisi Gençleştirir Mi?

Hücre oksijenasyonunu arttırarak yenilenmeyi destekler ve cildi gençleştirir. Daha sağlıklı ve dinç bir görünüm sağlar.

Ozon Tedavisi Yaş Sınırı Kaç?

18 yaşından itibaren doktorunuza danışarak bu tedaviyi alabilirsiniz

Ozon Tedavisini Kimler Yaptıramaz?

• Glukoz 6 Fosfat Dehidrogenaz Enzim Eksikliği olan bireyler,

• İleri derecede halsizlik ve kansızlığı olan bireyler,

• Hemofilisi olan bireyler bu tedaviyi yaptırmamalıdır.

Yeni kalp krizi geçirmiş bireylere, kanamanın aktif olarak devam ettiği hastalıkları olanlara, beyin felci geçiren hastalara henüz uygulanmamalıdır.

Ozon Tedavisi Fiyatları?

Fiyatları yapılacak seans sayısına ve uygulama şekline göre değişebilmektedir. Majör ozon, serum fizyolojik ozonlama, multipass tedavi, minör tedavi ve rektal uygulamalar gibi farklı uygulama şekillerinin fiyatları da değişkendir. Genellikle haftada 2 kez 10 seans majör uygulaması önerilmektedir.

Kaynaklar:

Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği. Resmi Gazete Sayı No:29158. 27.10.2014.

Tusat M, Mentese A, Demir S, Alver A, Imamoglu M. Medical ozone therapy reduces oxidative stress and testicular damage in an experimental model of testicular torsion in rats. Int Braz J Urol 2017; 43: 1160-6.

Hızlı İletişim Merkezi

Merhaba,
    Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Bize Mesaj Gönderin En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.

Formu doldurun, sizinle en hızlı şekilde iletişime geçelim.

Whatsapp'tan Bize Ulaşın.

Bir konuşma başlatmak için kamera uygulamanızla tarayın veya QR kodunu tıklayın.

Sağlığınıza ve güzelliğinize dair her adımda yanınızdayız; saç tedavilerinden cilt yenilemeye, bölgesel incelmeden sigarayı bırakmaya kadar uzmanlıklarımızla hayatınızı daha iyi bir şekilde yaşamanıza yardımcı oluyoruz.
    Duyurular