Ozon Tedavisi

OZON ve OZON TEDAVİSİ NEDİR ?

Ozon üç oksijen atomundan oluşan, oda sıcaklığında renksiz karakteristik kokulu bir gazdır. Medikal Ozon ise %5 ozon ve %95 saf oksijen karışımından oluşmaktadır. Bu karışım özel bir jeneratör tarafından saf medikal oksijenden üretilmektir.

MEDİKAL OZONUN TEDAVİ İÇİN UYGULANDIĞI HASTALIK VE DURUMLAR

• Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
  • Damar dolaşım bozukluklarının giderilmesi
  • Romatizmal hastalıklar ve fibromiyaljinin kontrolü
  • Bel ve boyun fıtıklarında ağrının azaltılması,
  • Diyabet ve diyabete bağlı komplikasyonların özellikle ayak yaralarının tedavisi,
  • İnsülin direncinin azaltılması, metabolik sendrom ve yağlı karaciğerin tedavisi,
  • Yara ve yanık tedavileri,
  • Kolit olarak geniş anlamda ifade edebileceğimiz inflamatuar barsak hastalıklarının tedavisi,
  • Kronik yorgunluk sendromu,
  • Baş ağrıları, migren,
  • Alerjiler
  • Akut viral hepatitler ve herpes (uçuk) tedavisi
  • Tekrarlayan vajinal mantar
  • Kanserde destek tedavi,
  • Ciltte yaşlanmanın geciktirilmesi,
  • Sağlıklı yaşlanmanın sağlanması için uygulanabilir.

PROF. DR. BANU ÇAYCI
OZON TEDAVİSİNİ ANLATIYOR

OZON TEDAVİSİNİN UYGULANMA YÖNTEMLERİ

1 - MAJOR OZON UYGULAMASI :

Damardan alınan 100 ml kan uygun şartlarda ozonlanarak tekrar aynı kişiyegeri verilir. Hafta da 2-3 kez , 10-12 seans uygulanır.Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.

2 - MİNÖR OZON UYGULAMASI :

Kişiden alınan 2-5 cc kanın, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmesidir.

3 - TORBALAMA :

El ve ayaklar özel bir torba içine sokularak nemlendirilir ve cildin ozonu emmesi sağlanır. Diabete bağlı ayak yaralarında tavsiye edilmektedir.

4 - VÜCUT BOŞLUKLARINA OZON GAZI VERİLMESİ :

Rektal, vajinal ozon verilmesidir. Makattan ozon gazının verilmesi, ülseratif kolit, Crohn hastalığı gibi iltihabi barsak hastalıkları adı verilen bir hastalık grubunda ve özellikle kabızlıkta uygulanmaktadır.

5 - EKLEM İÇİNE OZON GAZI VERİLMESİ :

Ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda uzman doktorlar tarafından çok yavaş olarak eklem içine ozon gazı verilir.

OZON TEDAVİSİNİN YAN ETKİSİ VAR MI?

Ozon gazı solunduğunda toksiktir, göz ve hava yollarını tahriş edebilir. Ancak deneyimli ve eğitimli bir ekiple yapılan uygulamalarda herhangi bir yan etkisi gözlenmemiştir.

OZON TEDAVİSİ UYGULANMASININ ZARARLI OLDUĞU BİR HASTALIK VAR MI?

Hipertiroidizm ve Favizm hastalığında (glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzimi eksikliği) ozon tedavisi uygulaması önerilmemektedir.

tr Turkish