Yüz Estetiğinde Toksin Uygulamaları

Alın, göz çevresi (kaz ayakları), kaş arası, burun yan duvarı, dudak üzerindeki ince çizgiler, ağız çevresindeki kırışıklıklar ve bandlar yüz ve boyundaki mimik kaslarının kasılması sonucu oluşur. Kaş arası ve burun yan duvarındaki çizgiler kızgın yüz ifadesi, göz çevresi ve alındaki çizgiler yaşlı ve yorgun yüz ifadesi ve ağız çevresindeki çizgiler ise üzgün bir yüz ifadesine neden olur.

Botoks yüzün bu bölgelerindeki mimik kaslarının geçici olarak kasılmasını bloke ederek; yorgun, kızgın ve üzgün yüz ifadesini ortadan kaldırarak; kırışıksız, daha genç, daha dinç bir yüz ifadesi elde edilmesini sağlar.

Botoks tedavisi yüz kasları anatomisini iyi bilen tecrübeli ve deneyimli kişilerce yapılmalıdır. Çok ince uçlu bir iğne ile kırışıklığa neden olan kasların üzerine yapılır. Ağrılı bir işlem değildir, yalnızca o bölgede hafif bir yanma ve acıma hissedilir.

Yüzde Uygulama Alanları;

• Yorgun ve yaşlı ifadeye neden olan çizgiler
  • Kızgın ifadeye neden olan çizgiler
  • Göz kenarı kırışıklıkları (Kaz Ayakları)
  • Üst dudak üzerindeki ince çizgiler
  • Kaş kaldırma, kaşa arzu edilen formun verilmesi
  • Boyun derisindeki kırışıklıklar ve bandların düzeltilmesi

Aşırı Terleme Tedavisinde Toksin Uygulamaları

El, ayak ve koltuk altı terlemeleri botoks tedavisi ile 6 aylığına ortadan kaldırılır. Öncesinde kremle lokal olarak uyuşturulduktan sonra ter bezlerinin yoğun olduğu bölgeye yapılır.

Toksin Uygulamaları Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• İşlem sonrası yüzünüzde hafif bir kızarıklık ve şişlik olabilir, bu durum yaklaşık 24 saat içerisinde geçecektir. Morluk oluşursa buz uygulaması yapabilir yada Arnica krem kullanabilirsiniz, başka bir şey kullanmayın lütfen.
  • İşlem sonrasında başınızı öne eğecek aktiviteler yapmamaya dikkat edin, kitap okumak, bilgisayar gibi.
  • Uygulama sonrasında 1-2 saat aklınıza geldikçe bölgeleri çalıştırın.
  • İşlem sonrası yüzünüzde hafif bir gerginlik ve ağrı hissedebilirsiniz, standart ağrı kesicileri kullanabilirsiniz.
  • 24 saat boyunca uygulama bölgesine masaj yapmayın.
  • 24 saat boyunca duş, hamam, sauna, solaryuma girmeyin ve kuaföre gitmeyin.
  • Yüz üstü yatmayın, makyaj ve ağır egzersiz yapmayın.
  • İşlemin etkisi 4.gün başlar 14.gün etki zirve yapar. Etki kalıcı değildir, kişiden kişiye değişmekle birlikte 4-6 ay sürmesi beklenmektedir.
  • Tedavi dönemi içinde; diş tedavisi, lokal veya genel anesteziye maruziyet. Anti-depresan kullanımı veya kas gevşetici ilaç tedavileri, kırışıklık tedavisi süresini etkileyebilmektedir. Bu durumlarda doktorunuza mutlaka bilgi veriniz.