Metabolik Cerrahi Sonrası Hasta Tabiki Neden Önemlidir?

Metabolik sendrom tedavisinde kullanılmakta olan cerrahi yöntemler yalnızca kilo kontrolü değil, bu tablonun tüm bileşenleri üzerinde efektif ve uzun vadeli kontrol sağlayabilmektedir. Ancak, bilinmelidir ki cerrahi tedavide kullanılan çok sayıda yöntem bulunmaktadır ve tüm bu yöntemlerin kendisine has avantaj, dezavantaj ve kısıtlılıkları vardır.Özellikle kilo kontrolü ve zayıflama sonrası tıbbi detoks uygulanmadığında tekrar kilo almak kaçınılmazdır.

Obezitenin gelişimin de rol oynayan ağır metal toksisitesi, barsak disfonksiyonu (geçirgen barsak), gıda intoleransları tedavi edilmeden obezite tedavisi sonuç vermemektedir.Kilo vermek için sadece diyet ve egzersiz yeterli olmaz, vücudunuzdan toksinleri temizlemediğiniz de tekrar eskisinden de fazla kilo alabilirsiniz.

Biz buna yo-yo etkisi diyoruz. Sürekli kilo alıp- vermek metabolizmanızı olumsuz etkiler, ruhsal sağlığınızı bozar. Detoks,vücuttaki toksinlerin temizlenmesi, inflamasyonun azaltılması anlamına gelir ve kilo kaybetmeyi destekler.Probiyotiklerin alınması barsak florasını düzenler , immüniteyi destekler ve sindirimi geliştirir.

Metabolik Cerrahi Uygulanan Hastalarda Detoksifikasyon:

• Barsak fonksiyonlarının iyileştirilmesi
  • Ağır metallerin uzaklaştırılması
  • Yağ hücrelerinde depolanan bisfenol,toluen,organik fosfotların eliminasyonu
  • Açlık
  • Anti-inflamatuar diet

Ağır Metal Saptanan Hastalardan Kullanılan:

• Cholerella ( bir tür yosun/ kadmiyum, kurşun,demir için)
  • Koriander (kişniş/özellikle civa için)
  • Barlacuh ( Yabani sarımsak)
  • Spiriluna (mavi yeşil alglerden oluşan bir yosun )