glutatyon tedavisi prf dr banu cayci

Glutatyon Tedavisine Dair Bilinmeyenler

Faydaları üzerine birçok bilimsel çalışma yapılan glutatyon tedavisi hakkında neler biliyoruz? İsmini son günlerde sıkça duymaya başladığımız glutatyon, insan vücudunda doğal bir şekilde üretilen ve vücudumuzdaki birçok hücrede bulunan bir proteindir. Bağışıklık sistemimiz başta olmak üzere vücudumuzdaki pek çok noktaya muazzam etkileri olan glutatyon, vücudumuza zarar verebilecek maddeleri etkisiz hâle getirip uzaklaştırma konusunda çok önemli bir göreve sahiptir. Vücudumuzun glutatyon düzeyi ne kadar yüksek olursa o kadar sağlıklı ve dinamik oluruz. Çünkü glutatyon, son derece güçlü bir antioksidandır. Bu yönüyle vücudumuzun hastalıklara karşı verdiği savaşta kritik bir görev üstlenir.

Glutatyon Hangi Besinlerde Vardır?

Glutatyon miktarı arttıkça vücudun daha sağlıklı ve dirençli olacağını söylemiştik. Peki glutatyon miktarını arttıran besinlerin neler olduğu hakkında hiç araştırma yaptık mı? Glutatyon üretimine katkı sağlayan besinlerin başlıcalarını sıralayacak olursak; brokoli, karnabahar, sarımsak, soğan, yumurta, fındık, balık ve tavuğun ilk sıralarda yer aldığını görürüz. Bu yiyecekleri tükettiğimizde de vücudumuzdaki glutatyon miktarına önemli katkılar sağlarız ancak sadece bu besinleri tüketmek ile vücudumuzu arzu edilen glutatyon düzeyine ulaştıramayabiliriz. Bunun nedeni ise GDO’lu besinler ve zirai ilaçların yiyeceklerde bıraktığı kimyasal kalıntılardır. Bu olumsuz etkiler, glutatyonu besinlerden düzgün bir şekilde temin etmemizin önüne geçer. Bu noktada da son yıllarda faydaları üzerine sayısız bilimsel çalışmanın olduğu glutatyon serum tedavisi seçeneği karşımıza çıkmaktadır. Besinler dışında glutatyon takviyesi ile kanımızdaki glutatyon seviyesini arttırmamız ve glutatyon eksikliğinin neden olduğu hastalıklara karşı savaş açmamız mümkündür.

Glutatyon Düzeyi Nasıl Arttırılır?

Glutatyon üretimine katkı sağlayan besinlerin alınmasıyla vücudunuzdaki glutatyon düzeyi arttırılabilir. Bunun yanında tütün ürünlerinden uzak durmak, alkole mesafe koymak, işlem görmüş hazır gıdalardan kaçınmak, spor yapmak ve uykunuzun kalitesini arttırmak glutatyon düzeyinizi yükseltmek noktasında kazanç sağlayabilir.

Glutatyon Tedavisinin Faydaları?

Kendinizi sürekli halsiz hissediyorsunuz ya da yaş almaya başladığınız için artık cildinizin eski görünümünden uzaklaştığını mı fark ediyorsunuz? Yoksa kaliteli uyku uyuyamadığınız için her sabah yorgun uyanıyor, uykusuzluğa bağlı stres mi yaşıyorsunuz? Bu sorulardaki sıkıntılar size tanıdık geliyor ve bu sorunlardan kurtulmak için alternatif tedavi yolları arıyorsanız aradığınız çözüm glutatyon serum tedavisinde. Glutatyon serum ile glutatyon takviyesi alarak bu rahatsızlıklarınızdan kurtulmanız mümkün.
Glutatyon tedavisinin faydaları bunlarla sınırlı değil tabii. Tıpkı ozon tedavisinde olduğu gibi glutatyon serumu tedavisinin de insan sağlığına faydaları saymakla bitmiyor. Karaciğer harabiyetine neden olan hepatit, rahat nefes alımını zorlaştıran astım, kalp krizi riskini arttıran kalp damar hastalıkları gibi önemli sağlık sorunları için de ciddi anlamda fayda sağlayan glutatyon serumu tedavisinin ayrıca Alzheimer, Parkinson gibi nörolojik rahatsızlıkları olanlar ile enfeksiyon nedeniyle sıkıntı yaşayanlar ve diyabet hastaları tarafından da son yıllarda sıkça talep edildiği biliniyor.
Glutatyon serumundan faydalanan hasta grupları arasında kanser hastalarının da olup olmadığını öğrenmek istediğinizi biliyoruz. Evet, kemoterapiye bağlı ortaya çıkan yan etkileri en alt seviyeye indirme noktasında glutatyon tedavisi kanser hastalarının da tercih ettikleri alternatif tedavi yöntemlerinden birisidir.

Glutatyon Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

Vücudumuzun glutatyon üretimi ile yaşımız ters orantılıdır. Yani insan yaş aldıkça glutatyon üretimi de giderek azalmaktadır. Buna bağlı olarak bağışıklık sistemimizde ciddi bozulmaların ortaya çıkması kaçınılmazdır. Vücut direncinin azalması, zararlı maddelere karşı vücudun savunma mekanizmasını yeterince kullanamamasına neden olur. Yaşlılığın yanı sıra glutatyon eksikliğine neden olan birçok çevresel faktör de bulunmaktadır. Zararlı kimyasal maddelere maruz kalmak, radyasyon, fazla alkol ve sigara tüketimi, plastik maddelerin sık kullanımı, yetersiz ve sağlıksız beslenme glutatyon eksikliğinin en önemli nedenlerindendir. Bu noktada, vücudumuzun ciddi sağlık problemleriyle karşı karşıya gelmemesi için glutatyon eksikliğinin ortaya çıkardığı problemlerin önüne geçmek gereklidir. Bunun en kolay ve pratik yolu ise glutatyon serumu tedavisidir. Glutatyon serumu tedavisi alanların yaptıkları yorumlara bakıldığında bu kişilerin büyük çoğunluğunun tedavinin olumlu etkilerini deneyimledikleri görülmektedir.
Sık sık enfeksiyon geçiriyor, ciddi boyutta anemi problemi ile boğuşuyorsanız glutatyon eksikliği açısından mutlaka bir hekim kontrolünden geçmelisiniz. Çünkü bu belirtiler glutatyon eksikliğinde görülen önemli semptomlardır ve maalesef nörolojik problemleri de beraberinde getirebilmektedir.
Glutatyon eksikliğinin cilt sağlığımızı da olumsuz yönde etkilediği bir gerçektir. Glutatyon eksikliğinde cilt parlaklığını kaybederek mat bir görünüme bürünür. Yine cildimizde ortaya çıkan cilt lekelerinin de glutatyonla yakından ilgisi vardır ve takviye glutatyon tedavisi ile bu cilt problemlerinin de oldukça gerilediği bilgisi son yıllardaki araştırmalarla ortaya konmuştur.

Glutatyon Tedavisi Hakkında

Araştırmalarınız soncunda glutatyon serumu tedavisinin içinde bulunduğunuz sıkıntılı durumlara çare olduğunu öğrendiniz ve bu alternatif tedaviyi uygulatmaya karar verdiniz. Peki bu tedavinin nasıl gerçekleştirildiği ve kim tarafından uygulanması gerektiği hakkında bilgi sahibi misiniz? İşte bu noktaya çok dikkat etmelisiniz. Pek çok alternatif tedavi de olduğu gibi glutatyon tedavisinin de uzman hekim kontrolünde gerçekleştirilmesi son derece önemlidir. Besinlerden alımının mümkün olmadığı ya da besinler yoluyla alınan glutatyon miktarının yeterli gelmediği durumlarda damardan verilebilen glutatyon ile şikâyetlerinizin önemli bir kısmından kurtulabilirsiniz. Damar yoluyla uygulanması, bu tedavinin ağrılı bir işlem olabileceği konusunda sizi endişeye sürüklüyor olabilir. Böyle bir korkunuz varsa söyleyeceklerimize kulak vermelisiniz. Glutatyon serumu tedavisi, 10-15 dakika arasında gerçekleştirilen bir tedavidir ve kişi işlem sırasında herhangi bir ağrı hissetmez. Bu yönüyle son derece konforlu bir tedavi yöntemi olup her geçen gün talep görme oranı hızla artmaktadır.
Glutatyon uygulamasının etkili olma süresi 2-4 ay arasında değişmektedir. İhtiyaç hâlinde tekrarlanmasında hiçbir mahsur yoktur. Bu tedavi seçeneğinin başarıya ulaşmasının ve sizi bahsi geçen sağlık sorunlarından kurtarmasının tek koşulu; alana hâkim deneyimli bir hekim rehberliğinde gerçekleştirilmesidir. Siz de glutatyon tedavisinin mucizevi sonuçlarını deneyimlemek isterseniz, sizin için en doğru tercihin kliniğimiz olduğunu bilmenizi isteriz. Sağlık sorunlarından kurtulma noktasında atılacak adımlar ertelemeye gelmez. Tıpkı sağlığın ihmale gelmemesi gibi. Haydi! Daha fazla vakit kaybetmeyin, kliniğimizin kafanızdaki tüm soru ve endişelerin yok olmasını sağlayan huzurlu ortamını keşfederek kendinizi emin ellere emanet edin.

Glutatyon Tedavisi