Kök Hücre Nedir?

Yeni doğan döneminde vücutta çok sayıda bulunan kök hücreler, yaş ilerledikçe vücutta azalmaya başlar. Peki bir kök hücre ne yapar? Kök hücreler vücudun diğer hücrelerine dönüşür ve doku ve organ hasarının onarımını destekler. Kök hücre tedavisi, ölüme ve hatta cilt yenilenmesine neden olabilecek kanser hastaları da dahil olmak üzere birçok hastalıkta kullanılabilir.

Estetik Sektöründe Kök Hücre Kullanımı

Tıbbi estetik alanında, kök hücre tedavisi cilt yenileme, rejenerasyon, lekelerin giderilmesi ve saçların güçlendirilmesinde kullanılabilir. Kök hücre tedavisi, sizden biyopsi alarak ve hücrelerinizi laboratuvar koşullarında çoğaltarak yapılabilir veya sağlıklı bireylerden toplanan yağ dokusundan elde edilen kök hücrelerden elde edilebilir. Laboratuvar koşullarında ayrılarak eksozom adı verilen granüllerden elde edilen büyüme faktörleri ile tedaviye katkıda bulunur. Özellikle saç dokusuna uygulandığında, cilt dokusuna uygulandığında fibroblastlara dönüşerek saç folikülünün büyümesini veya cilt yenilenmesini destekler. Cilt yenilenmesini desteklemek için özellikle orta yaş üstü hastalarımıza cilt kaldırma sağlamak tercih edilir. Erkek ve kadınlardan bağımsız olarak, saç dökülmesi olan hastalarda saç kalitesini artırmak ve yeni foliküllerin oluşumunu desteklemek için 4 seansta kök hücre tedavisi uygulanabilir. Mezoterapi yöntemi ile cilde uygulanan kök hücre serumu, özellikle fibroblast dediğimiz kollajen üretimini destekleyen hücreleri uyarır. Ek olarak, melanin pigmentini oluşturan tirozinaz enzimini inhibe ederek renk dengesini destekler. Kök hücre serumu, özellikle cilt kırışıklıklarını gidermek, nem dengesini sağlamak ve renk uyumunu sağlamak için orta yaşın üzerindeki erkek ve kadın hastalarda kullanılabilir.